Zabawy terenowe

 

 

MENU

bulletStrona główna
bulletZabawy:
bulletna dworze
bulletw wodzie
bulletw świetlicy
bulletterenowe
bulletdydaktyczne
bulletZawody
bulletpojedyncze
bulletgrupowe
bulletSkecze
bulletZagadki
bulletPląsy z nutami
bulletPiosenki religijne z pokazywaniem
bulletCiekawostki

 

    

     ANIOŁ ŚMIERCI – 10 PLAGA EGIPSKA

Pierwsza grupa w okolicznej wsi na wybranych płotach rozwiesza czerwone tasiemki. Druga będąc ‘Aniołem śmierci” musi trafić do tych zagród i zebrać wszystkie tasiemki.

     BAZA

Na wzgórzu prowadzący obiera bazę. Dzieci próbują się podkradać. Na pierwszy gwizdek ruszają ze swoich miejsc, na drugi muszą się ukryć. Broniący bazy odwraca się i wywołuje osoby widoczne, które odpadają z gry.

     DOBRY OPIS

Grupy idą w teren w różne kierunki opisując charakterystyczne punkty swojej trasy i rysując plan drogi. Robią pętlę i wracają do punktu zbiorczego. Następnie wymieniają się opisanym planem z inną grupą, która ma iść po ich śladach.

     KRYĆ SIĘ

Członkowie jednego zespołu ukrywają się po obu stronach drogi na wyznaczonym odcinku. Druga grupa idąc drogą dokładnie obserwuje jej pobocza i stara się wywołać po imieniu jak najwięcej zauważonych osób, które są źle ukryte.

     SARDYNKI

Chowa się jedna wyznaczona osoba, reszta jej szuka. Gdy ktoś ją znajdzie, ukrywa się razem z nią. Mogą zmieniać miejsce ale zawsze razem.

     SKARB

Dzieci dzielimy na grupki, które rysują lub opisują drogę dojścia do ich skarbu w sposób fantazyjny ale z konkretnymi faktami. Następnie grupy pojedynczo idą ukryć swój skarb. Po powrocie oddają plan prowadzącemu. Ten rozdaje plany tak by dana grupa nie dostała swojego. Wszyscy wyruszają na poszukiwania. Teren powinien być ograniczony.

     ŚWIETLIKI – NA SŁUCH

1. Wieczorem- latarka.

2. W dzień – gwizdek. Prowadzący ukrywa się i co 30 s. daje dźwięk.

Jest wytyczony teren  zabawy. Dzieci pojedynczo szukają prowadzącego. Każdy, kto znajdzie kryjówkę „świetlika-świstaka” dostaje kartkę z numerem wg kolejności znalezienia szukającego. Gra skończona, gdy wszyscy odnajdą prowadzącego. Wygrywa nr 1. Gdy jest więcej „świetlików(2-3) zwycięzców też więcej

     ZA GŁOSEM KOJOTA

Jeden jest kojotem, trzech innych zwierzętami, reszta dzieci – myśliwymi.

Ukryty kojot wydaje co jakiś czas głos wycia, myśliwi kierując się tym muszą go odnaleźć. Jednocześnie różne zwierzęta swoimi odgłosami przeszkadzają myśliwym.

 Na górę

Jola Maziarz

jolantamaziarz@wp.pl

piątek 15 września 2006